Toyota podsumowała rok — zwiększona sprzedaż

Za nami już ponad miesiąc 2024 roku, lecz wciąż nie milknie echo rekordowego dla Toyoty roku 2023. Japońska grupa osiągnęła świetne wyniki na polskim rynku oraz w całej Europie notując wzrosty sprzedaży i naprawdę solidny udział rynkowy. Oto podsumowanie roku 2023 w wykonaniu Toyoty.

Rekordowy rok Toyoty na polskim rynku

Japoński producent ma za sobą rok absolutnie rekordowy, jeśli chodzi o polski rynek motoryzacyjny. Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych tej marki wedle danych Toyoty w 2023 roku wyniosła bowiem aż 101 100 egzemplarzy, to najlepszy wynik japońskiego producenta od momentu debiutu nad Wisłą.

Imponująco wygląda też udział hybryd. Odpowiadają one aż za 78% sprzedaży samochodów osobowych. Toyota w ciągu roku sprzedała 70 303 auta z napędem hybrydowym, prawie 20 000 pojazdów więcej niż w roku 2022, co oznacza wzrost rzędu 37%. Tym samym łączna liczba sprzedanych w Polsce hybryd przekroczyła ćwierć miliona. W ciągu 20 lat kierowcy znad Wisły kupili aż 272 885 aut z napędem tego typu.

Najpopularniejszy samochód Toyoty z napędem hybrydowym w Polsce to oczywiście Corolla. Ten kultowy kompakt sprzedał się w nakładzie 21 756 egzemplarzy. Bardzo dobrze wyglądała też sprzedaż Toyoty C-HR Hybrid i Yaris Cross Hybrid. W przypadku tych modeli liczba sprzedanych aut wyniosła kolejno 11 694 egzemplarze i 11 573 egz., co pokazuje mocną pozycję SUVów i crossoverów.

Dobrze wyglądała też sprzedaż pozostałych hybryd. Klienci japońskiego producenta chętnie sięgali po Toyotę RAV4 (7 640 szt.), Yaris (7 226 szt.), Corollę Cross (5 702 szt.) i Camry (4 107 szt.). W nakładzie 432 egzemplarzy sprzedała się z kolei Toyota Highlander. Znaleźli się także klienci na legendarny model Prius, czyli pierwszą hybrydę japońskiego producenta. Toyota sprzedała 173 takie auta w trakcie 2023 roku w Polsce

Rekordy nie tylko w Polsce — doskonałe wyniki Toyoty w Europie

Sukces może świętować nie tylko polski oddział Toyoty. Cała spółka Toyota Motor Europe odpowiedzialna za obecność japońskiego producenta na Starym Kontynencie osiągnęła rekordowe wyniki. W ciągu 2023 roku koncern sprzedał 1 173 419 samochodów osobowych i dostawczych. To o 9% więcej niż przed rokiem. Wzrost jest jeszcze większy w przypadku hybryd, których sprzedaż zwiększyła się o 14%. Tym samym Toyota może pochwalić się udziałem rzędu 6,7% na rynku europejskim.

Naturalnie podstawą sprzedaży była Toyota, która odpowiada za aż 1 099 782 sprzedane samochody. To wynik lepszy o 7% niż przed rokiem, co pokazuje, że jeszcze lepszy wzrost zaliczył przedstawiciel grupy w segmencie premium, czyli Lexus. Ogromny udział w sprzedaży mają też naturalnie hybrydy i elektryki. Aż 819 444 auta sprzedane przez Toyota Motor Europe były wyposażone w napęd bez- lub niskoemisyjny. To 70% całej sprzedaży. W samej Europie Zachodniej udział takich pojazdów wynosi jednak aż 75%.

O doskonałych wynikach osiąganych w Europie wypowiedział się między innymi Yoshior Nakata, prezes spółki Toyota Motor Europe – „Niezmiernie cieszy nas kolejny rok wzrostów oraz rekordowa sprzedaż w tym regionie. Wprowadziliśmy kilka bez- i niskoemisyjnych, zelektryfikowanych modeli, które wpisują się w naszą wielotorową strategię, a szeroka gama aut pozwala spełniać różnorodne potrzeby naszych klientów. W 2024 roku spodziewamy się wzrostu sprzedaży za sprawą nowej generacji Toyoty C-HR oraz miejskiego crossovera Lexusa LBX. Wkrótce rozszerzymy naszą ofertę dzięki nowym, ekscytującym bezemisyjnym modelom, które przybliżą nas do osiągnięcia celów klimatycznych

Najpopularniejszym modelem w 2024 roku była Toyota Yaris Cross (195 569 szt.). Doskonale wygląda też sprzedaż Toyoty Corolla (181 094 szt.). Podium uzupełnia Toyota Yaris (166 925 szt.). Próg 100 tysięcy sprzedanych aut przekroczyła też kompaktowa Toyota C-HR (117 549 szt.). Japońska marka mogła też cieszyć się dobrymi wynikami Toyoty Aygo (90 582 szt.) oraz Toyoty RAV4 (87 582 szt.). Sporą popularność zdobył też jedyny pickup w gamie marki — Toyota Hilux (60 922 szt.).