Ogłoszenia sprzedaży nie tylko w polskim języku
Zastanawiasz się często dlaczego ogłoszenia motoryzacyjne występują w wielu językach. Odpowiedź jest w zasadzie jedna. Wszystko po to aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Dzisiaj w dobie globalizacji, otwartych rynków pracy, wolnych granic narody mieszają się i nie ma znaczenia jakim językiem się posługujesz oraz gdzie mieszkasz.
Przecież nie każdy, kto przybył do nowego kraju za pracą, czy po prostu w związku z rodziną lub dla swojego „widzi mi się” zna język w jakim posługują się mieszkańcy danego landu. Doskonałym przykładem jest migracja osób narodowości ukraińskiej, czy mieszkańców dalekiej Azji. Każdy z nich ma swoje potrzeby bieżące, od zakupu żywności, po bieżące potrzeby umeblowania i urządzenia mieszkania, czy w końcu zdobycia środka lokomocji. I chociaż technologia ułatwia dzisiaj tłumaczenie, to jednak nic nie zastąpi ogłoszenia w języku rodzimym dla przybysza.
Kolejną sprawą jest często import ogłoszeń na różne rynki przez ogłoszeniodawcę. Język angielski, niemiecki i włoski to najpopularniejszy język w Europie. Łatwiej jest dotrzeć tym sposobem do praktycznie każdego mieszkańca naszej części globu i od strony technicznej ogłoszeniodawca szybko i sprawnie umieści ogłoszenie w np. języku angielskim na setkach portali w całej europie. Ponadto nie ukrywajmy, że techniczne określenia pojazdów są łatwe do zapamiętania i dzięki takim podstawom możemy sami wyszukać interesujące nas auto nawet setki kilometrów za naszą granicą. Oczywiście pomijam tu opisy, mówię o samych suchych technicznie danych.
Czy umożliwienie w portalu ogłoszeniowym wyboru języka zwiększa popularność takiego serwisu? Tu ciężko odpowiedzieć, nie ma badań prowadzonych w tym temacie, ale można przypuszczać, że tak na podstawie innych stron związanych z handlem. Tam obecność wielu języków wpływa na popularność i zwiększa oglądalność serwisu.