Ogłoszenia samochodowe popularne także wśród komisów i dealerów
Ogłoszenie samochodowe są aktualnie najpopularniejszym sposobem na sprzedanie bądź kupno samochodu. Wiele różnych portali, które oferują zamieszczenie tego typu ofert, ogromne możliwości takich witryn, a także opcja błyskawicznego kontaktu ze sprzedającym to główne atuty takiego sposobu nabywania samochodów. Nic więc dziwnego, że w kierunku takich stron internetowych zwracają się nie tylko osoby prywatne, a także bardziej zorganizowane firmy. Dlaczego komisy samochodowe oraz autoryzowani dealerzy tak często pojawiają się na portalach z ogłoszeniami motoryzacyjnymi?
Benefity dla komisów i dealerów z korzystania z serwisów ogłoszeniowych
Gdyby komisy samochodowe oraz dealerzy aut nie mieli żadnych korzyści z pojawiania się na portalach z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, oczywiście ich by tam nie było. Fakt, że zaznaczają tam swoją obecność, jest bardzo ciekawą obserwacją i poniekąd znakiem czasu. Jeszcze kilkanaście lat temu to właśnie takie przedsiębiorstwa były jednym z niewielu miejsc, gdzie mogliśmy bez przeszkód kupić samochód. Oczywiście można było nakleić na auto kartką z napisem „sprzedam” lub ogłosić chęć sprzedaży auta w prasie, telewizji czy na dworze na jakimś słupie, lecz to właśnie komisy czy salony motoryzacyjne posiadały największą siłę przebicia.
Aktualnie jednak ogłoszenia samochodowe wyglądają zupełnie inaczej. Rozwój Internetu bardzo mocno ułatwia kupowanie czterech kółek – nie dość, iż pod ręką mamy wszystkie dane dotyczące auta, które możemy porównać ze stanem rzeczywistym na przykład za pośrednictwem numeru VIN, to dodatkowo możemy zobaczy jak prezentuje się samochód na żywo bez ruszania się z domu. Wygoda z tym związana sprawiła, iż w szczególności komisy oferujące w większej mierze auta używane zaczęły tracić grunt pod nogami. Trzeba było więc odrobinę zmienić taktykę.
Moc portali ogłoszeniowych jest na tyle wielka, iż nawet komisy są w stanie z niej skorzystać. Pozwala to bowiem na zwiększenie szansy na zauważenie konkretnych egzemplarzy przez większą liczbę osób, a tym samym na pomnożenie swoich zysków. Podobnie działają dealerzy, w szczególności ci o mniejszej sile przebicia. Praktycznie wszystkie portale ogłoszeniowe pozwalają bowiem na umieszczanie na swojej stronie także i ogłoszeń z nowymi autami, co jest idealną sytuacją dla salonów samochodowych. Dzięki temu są one w stanie promować swoje produkty i zdobyć uwagę większej liczby odbiorców.
Jak na serwisach ogłoszeniowych działają komisy i dealerzy samochodowi?
Już na pierwszy rzut oka jesteśmy w stanie odróżnić ogłoszenie wstawiane przez osobę prywatną oraz firmę specjalizującą się w sprzedaży samochodów. Po pierwsze przy tego typu firmach znajduje się specjalne oznaczenie, więc jeżeli chcemy koniecznie kupić auto od osoby prywatnej, wszystkie oferty komisów i salonów zostaną ukryte.
W opisie ogłoszenia najczęściej znajdziemy wszystkie, nawet najbardziej szczegółowe informacje o aucie, w szczególności w przypadku dealerów – posiadają oni bowiem pełne katalogowe informacje bezpośrednio od producenta. Z pewnością nie zabraknie również kilku zdań o samej firmie, jej sukcesach, historii i o tym, dlaczego to właśnie jej powinniśmy zaufać.