Jakie auta najlepiej sprzedają się przez Internet?
Internetowy rynek wtórny odmienił sposób sprzedaży samochodów używanych i nowych
Nie ma żadnych wątpliwości, że jeżeli chodzi o samochody używane oraz co za tym idzie rynek wtórny, ogromny wpływ na rozwój tego segmentu branży motoryzacyjnej miał równoczesny rozwój Internetu. Kiedyś nie mieliśmy tylu dobrych możliwości na sprzedanie auta na własną rękę. Można było oczywiście wywiesić ulotkę oknie z ogromnym napisem „Sprzedam!”, dzwonić po znajomych oraz “znajomych znajomych”, którzy być może szukają nowego auta, a także wywieszać oferty na specjalnych słupach ogłoszeniowych. W ostateczności pozostawało również oddanie auta do autokomisu, co mogło ułatwić cały proces, lecz zmniejszało nasz zarobek z uwagi na konieczność opłacenia prowizji komisowi. Teraz jednak kwestia sprzedaży samochodu wygląda zgoła inaczej.
Przede wszystkim dzięki sieci, a przede wszystkim samym portalom ogłoszeniowym, mamy o wiele większą dowolność dotyczącą tego, jak chcemy sprzedać auto i za jakie pieniądze, choć oczywiście musimy równocześnie dostosować się do potrzeb rynku, by móc w ogóle znaleźć jakąkolwiek zainteresowaną naszym pojazdem osobę. Dodatkowo dzięki stronom z ogłoszeniami motoryzacyjnymi otwierają nam się możliwości sprawdzania ofert z całej Polski, a nawet i Europy. Dzięki temu nie musimy łapać się pierwszej lepszej okazji i możemy pozwolić sobie na bycie wybrednymi, a to pozwoli nam na namierzenie prawdziwie korzystnych ofert.
Nie można również nie wspomnieć o tym, jak wielki wpływ ma Internet także na rynek pojazdów z pierwszej ręki. Kupno pojazdów przez sieć, mimo że nadal budzi to wśród wielu sporo wątpliwości, nie jest już niczym dziwnym. Bardzo często kontakt z salonem kończy się tylko na wynajęciu jazdy próbnej konkretnym samochodem, a niektórzy pomijają nawet i ten krok, rozwiązując całą kwestią zakupu nowego auta i zdobycia finansowania z poziomu komputera. Niewątpliwie jest to opcja na miarę XXI wieku.
Najchętniej wybierane samochody używane na portalach internetowych
Skoro mówimy w tym tekście o internetowym rynku wtórnym, warto w tym momencie powiedzieć również parę słów o samochodach, które w tej sferze święcą spore triumfy. Oczywiście nawet gdyby nie było portali ogłoszeniowych, te konkretne samochody cieszyłyby się równie dużym zainteresowaniem, lecz nie da się ukryć, że dzięki posiadaniu dokładnych statystyk możemy z łatwością określić, które modele radzą sobie na rynku wtórnym najlepiej względem swojej najbliższej konkurencji.
Jeżeli spojrzymy na przykład na segment najmniejszych samochodów na rynku bardzo szybko zauważymy, że sporym zainteresowaniem cieszą się takie modele, jak Peugeot 107, Fiat Panda czy Toyota Aygo. Wchodząc do segmentu B z pewnością warto tutaj wyróżnić Chevroleta Aveo, Toyotę Yaris, Hyundaia i20, Skodę Fabię czy Dacią Sandero. Zaskakujący dla wielu może być fakt, jak wielkie zainteresowanie na rynku wtórnym może budzić Toyota Prius. Jest to jednak częsty wybór osób, które zaczynają jeździć jako taksówkarze. W segmencie D rozpoczyna się dominacja niemieckich marek – w kontekście zainteresowania króluje tutaj Audi A4, lecz nie można zapominać, chociażby o Hondzie Accord czy Fordzie Mondeo. Klasa wyższa to zaś między innymi Audi A6, BMW Serii 5, Mercedes Klasy C, Volvo S80 czy też Skoda Superb, która statystycznie budzi największe zainteresowanie w tej półce pojazdów.
Najlepiej sprzedające się auta nowe
Powiedzieliśmy już naprawdę sporo o samochodach używanych, lecz jak wyglądają statystyki dotyczące aut nowych? W takim przypadku idealną opcją byłoby rzucenie okiem na najnowsze statystyki sprzedaży, a tam niepodzielnie króluje Toyota Corolla. Patrząc jednak na konkretne segmenty rynku z osobna może zauważyć, że w swoich kategoriach najczęściej wybierane są takie modele, jak Toyota Aygo, Toyota Yaris, Skoda Superb, Volkswagen Passat, Audi A6 czy BMW Serii 5. Większej różnicy względem rynku wtórnego więc nie ma!