Czy bezpłatne ogłoszenia są skuteczne?

Sprzedaż samochodu to poważne przedsięwzięcie, a znalezienie kupca wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Można więc rozważyć zamieszczenie ogłoszeń w serwisach motoryzacyjnych, na przykład w tych, gdzie nie trzeba ponosić żadnych opłat. Jednak czy bezpłatne ogłoszenia faktycznie pozwalają szybciej znaleźć zainteresowanego, który zdecyduje się na zakup?

Dlaczego warto zamieszczać ofertę sprzedaży na bezpłatnych serwisach z ogłoszeniami?

Pierwszy powód narzuca się sam, czyli, że łatwiej udaje się sprzedać samochody osobowe, jeśli barierą nie są opłaty finansowe. Wystarczy tak naprawdę założyć konto na jednej z takich stron, uzupełnić swój profil w tych kwestiach, jakie są wymagane i już można dodać swoje ogłoszenie. To zdecydowanie szybsze rozwiązanie, niż gdy wybiera się zamieszczanie ogłoszeń w prasie, czy na serwisach płatnych.

W dodatku z pomocą przychodzą social media, których popularność jest prawdopodobnie obecnie w szczytowym momencie i nic nie zapowiada, żeby miało się to rychło zmienić. Można dodać swoje ogłoszenie o chęci sprzedania pojazdu właśnie na serwisach typu Facebook, tym bardziej że łatwo znaleźć konkretną niszę, która może być zainteresowana ogłoszeniem. Duże zainteresowanie social mediami i dzienna frekwencja pozwalają założyć optymistyczny scenariusz, że samochód sprzeda się naprawdę szybko.

Bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne – jakie są ich minusy?

Tam, gdzie ogłoszenia motoryzacyjne są bezpłatne, nie ma zwykle ujednoliconego szablonu, jeśli chodzi o wymagane informacje, jakie powinny się znaleźć w ofercie. Oznacza to, że sprzedający musi się postarać, żeby o wszystkim pamiętać, dodając niepłatne ogłoszenie. Nie zawsze się to udaje, a niekiedy też brakuje wręcz pól, w jakie można by było wpisać wszystkie cechy, które pozwalają zaoferować swoje auto w dobrej cenie.

W efekcie trzeba się liczyć z tym, że być może będzie wiele zapytań, jednak żadne z nich nie przełoży się na konkretną ofertę kupna samochodu. Nieraz więc zamieszczanie ogłoszeń na bezpłatnych serwisach może oznaczać, że ostatecznie i tak straci się więcej czasu, niż było przewidziane, a efekt końcowy nie da powodów do radości – samochody używane jak stały w garażu, tak stoją.

Kto się zainteresuje bezpłatnym ogłoszeniem?

Samochody, które są dostępne na darmowych serwisach ogłoszeniowych, znajdują w końcu nabywców. Inaczej strony te przestałyby w końcu działać, a wiele z nich istnieje w sieci już kilka lat.

Najczęściej warto zamieszczać ogłoszenia na takich serwisach, gdy myśli się o tym, żeby sprzedać swoje auto lokalnie, czyli na terenie swojego miasta bądź województwa. Taki bowiem zwykle jest zasięg darmowych ogłoszeń motoryzacyjnych w sieci.

Być może trafi się kupujący, który będzie chciał zrealizować taką transakcję po raz pierwszy w swoim życiu. Może wówczas nie mieć pojęcia, w jaki sposób sprawdzić, czy dany model jest wart zachodu, że numer VIN auta wystarczy, by się o tym przekonać.

Serwisy tego typu mogą więc nierzadko przyciągać naiwnych kupujących i dobrze rozeznanych w sytuacji sprzedających, chociaż nie jest to normą. Niemniej trzeba na takich stronach bardziej uważać, gdyż ofert się zwykle nie weryfikuje, podobnie zresztą jak osób, które się na nich rejestrują.