Reklama w Internecie zwiększy sprzedaż Twoich usług

Niezależnie od tego, czy proponuje się usługi online, czy stacjonarnie, reklama w sieci może pomóc znaleźć nowych nabywców w obydwu przypadkach. Jaki rodzaj reklamy w Internecie jest godny uwagi? Co zrobić, żeby nie wydać na taką formę promocji zbyt dużo?

Dlaczego warto reklamować swoje usługi w Internecie?

Trudno dzisiaj wyobrazić sobie świat bez telefonów komórkowych typu smartfon. Coraz więcej osób korzysta również z tabletów niż z tradycyjnych komputerów, czy laptopów. Okazuje się również, że to właśnie te osoby są skłonne w tej chwili skorzystać z oferty sklepu lub punktu usługowego. Natomiast pozostali odbiorcy, korzystający z laptopów i komputerów stacjonarnych „jeszcze się wahają”.

Ponadto pojawienie się pandemii sprawiło, że przedsiębiorcy jeszcze bardziej ukierunkowali swoją sprzedaż i oferowanie usług zdalnie aniżeli w punktach na mieście. Poza tym reklama w Internecie – jeśli trafia do właściwego odbiorcy, naprawdę „działa” i najczęściej przekłada się na realny dochód ze sprzedaży.

Czy reklama w Internecie podwyższa dochody w firmie usługowej?

Można powiedzieć, że tak, ale to zależy od:

  • zaangażowania w promocję,
  • doboru reklamy do możliwości finansowych firmy,
  • wyboru promocji ze względu na kanał dystrybucji,
  • czasu, w jakim promuje się daną usługę,
  • profesjonalizmu, z jakim reklamuje się usługę w sieci.

Jaka reklama w sieci daje dobre efekty?

Oferując swoje usługi, trzeba zastanowić się, kto jest głównym odbiorcą. Gdy już ma się taką personę, łatwo określić, gdzie spędza czas w sieci „po godzinach”. Czy będą to serwisy społecznościowe, czy będzie to bardziej wyszukiwanie ofert za pomocą wyszukiwarki, czy może raczej za pośrednictwem serwisów ogłoszeniowych (np. ogłoszenia motoryzacyjne), czy for internetowych. Wszystko zależy od tego, czym kieruje się potencjalny zainteresowany. Przykładowo, czy chce skorzystać z danej usługi dlatego, że rozwiązuje ona jakiś problem, czy dlatego, bo pomaga się rozwinąć w jakimś zakresie.

Jak wybrać najlepszą reklamę internetową?

Podążając tym tokiem rozumowania, można ukierunkować swoją reklamę w Internecie na konkretny obszar, na przykład związany z wyszukiwarką Google. Jeśli tak, to warto postawić na zbudowanie swojej strony internetowej, a także na jej odpowiednie pozycjonowanie, uwzględniając również w słowach i frazach kluczowych usługi, jakie się proponuje. Oprócz tego pomocna jest reklama Google Ads, pozwalająca wypromować swoją usługę w taki sposób, że wyświetla się w tej wyszukiwarce w pierwszych trzech wynikach od samej góry.

Z kolei, jeśli potencjalny klient będzie chciał skorzystać z usługi, którą znajdzie na przykład w serwisie Facebook, wtedy warto zadbać o reklamę kontekstową. Polega ona na umieszczaniu postów, które odnoszą się w jakimś stopniu do usług, które się proponuje. Ktoś, kto montuje części samochodowe, mógłby, chociażby zamieścić post nawiązujący do tematu „części do auta – wczoraj i dzisiaj”.

Jeszcze inaczej trzeba postępować z przyszłymi klientami, jeśli poszukują usług w serwisach ogłoszeniowych (np. oferującymi samochody), czy na forach w sieci. Tutaj przydaje się konkretna wiedza – w pierwszym przypadku wizytówka firmy ze wszystkimi danymi teleadresowymi, a także rzetelne opisy usługi wraz z cennikiem. W drugim przypadku zaś szczegółowa odpowiedź na pytanie o konkretny aspekt związany z przykładowym montażem części samochodowych.