Sprzedaż samochodów
Branża samochodowa stanowi ogromną część gospodarki, a większość ludzi w pewnym momencie swojego życia kupuje nowy lub kolejny samochód. Rynek motoryzacyjny jest bardzo konkurencyjny, a konsumenci nieustannie poszukują najlepszych ofert zarówno na samochody używane jak i nowe.
Sprzedaż samochodów to bardzo konkurencyjna branża. Sporo osób kupujących samochody nie zadaje sobie trudu dogłębnego zbadania różnych marek i modeli samochodów. Trend jednak się zmienia, a wszystko dzięki portalom z ogłoszeniami motoryzacyjnymi.
Ogłoszenia motoryzacyjne
Stare metody informowania o sprzedaży auta odchodzą w zapomnienie. Coraz rzadziej możemy na ulicach spotkać auta z szybą oklejoną informacją „Sprzedam auto” z numerem telefonu. Gdzie zatem umieścić ogłoszenie, żeby mieć największe szanse na szybką i skuteczną sprzedaż?
Odpowiedź jest jedna – Internet. Aktualnie Internet stał się wszystkim w jednym. Mamy tam nie tylko informacje o dowolnych markach czy modelach, ale także ogłoszenia motoryzacyjne, opinie innych kierowców i ekspertów, filmy, testy i tym podobne. Taka kombinacja zdecydowanie ułatwia kupującemu podjęcie decyzji. Warto zatem żeby i sprzedający z tego skorzystał. Umieszczenie oferty na profesjonalnym portalu motoryzacyjnym jest najlepszym pomysłem – w końcu z takiej strony korzystają osoby wyłącznie zainteresowane zakupem auta, to kolejny czynnik zwiększający szanse na sprzedaż.
Ofert sprzedaży aut pojawia się w sieci z dnia na dzień coraz więcej. Ogłoszenia motoryzacyjne dodają na profesjonalnych portalach już nie tylko salony i komisy samochodowe, ale również właśnie prywatni sprzedawcy. Co zatem zrobić żeby nasze ogłoszenie przyciągnęło uwagę i nie zginęło w gąszczu innych ofert?
Skuteczne ogłoszenie
Dodając ofertę sprzedaży liczymy, że kupiec szybko się znajdzie. Jak uzyskać najlepszy efekt? O czym warto pamiętać dodając ogłoszenia motoryzacyjne? Poniżej znajduje się kilka wskazówek, jak napisać skuteczną ofertę sprzedaży samochodu:
- Używaj nagłówka przyciągającego uwagę. Jest to zazwyczaj pierwsza rzecz, którą ludzie widzą, gdy oglądają ogłoszenie, więc upewnij się, że przykuje ich uwagę! Zazwyczaj tytuł oferty to marka i model samochodu, ale w opisie możesz wstawić dowolny nagłówek. Warto wymyślić coś kreatywnego, co zachęci potencjalnego kupującego.
- Unikaj stosowania stereotypów. Banały takie jak “stan igła”, “używany jak nowy” czy “najlepszy egzemplarz” były i są nadal wielokrotnie stosowane w przypadku samochodów używanych. Jednak zazwyczaj oznaczają jedno – z tym samochodem mogą być problemy, albo coś w nim szwankuje, albo ma na sobie kilka warstw szpachli i lakieru.
- Podkreśl korzyści płynące z zakupu Twojego auta w porównaniu z innymi modelami w Twojej okolicy. Może to być np. niższa cena, możliwość sprawdzenia samochodu na stacji diagnostycznej czy nawet dodatkowy komplet sezonowych opon.
- Bądź szczery. Ukrywanie jakichkolwiek wad w samochodzie może okazać się zgubne. Wielu sprzedających nie zdaje sobie sprawy z tego, jakie są obecnie możliwości weryfikacji auta. Jedną z nich jest chociażby sprawdzenie historii pojazdu za pomocą numeru VIN.